Mall för uppföljning i sociala medier

Anna Råström

Unikorn med expertis inom sociala medier, innehållsmarknadsföring och kommunikation. Älskar webbprojekt, datadriven PR och videoinnehåll!
Anna Råström

Vill man jobba strategiskt och målinriktat med sociala medier är mätning och uppföljning A och O. Men hur börjar man och vad mäter man i olika kanaler?

För några veckor sen höll jag en kurs i sociala medier för ett gäng företagare och till det tillfället tog jag fram en väldigt enkel mall som kan vara bra att börja med om man inte har jobbat med statistik och uppföljning i sociala medier tidigare. Mallen är i Google Docs och vill du kopiera den och använda för eget bruk genom att klicka på länken och spara en kopia.

Bladet innehåller en flik för Facebook, Instagram och Linkedin men siffrorna måste du fylla i manuellt. Facebookstatistiken hämtar du enklast genom att ladda ner siddata från Facebook insights. Instagramstatistiken hittar du direkt i Instagramappen och Linkedinstatistiken kan också laddas ner från din företagssida på Linkedin.

👉 Klicka här för att komma till dokumentet

Jag kommer förmodligen uppdatera dokumentet med jämna mellanrum eftersom det inte riktigt innehåller allt man behöver (även om det är en bra start).

Vill du få en uppdatering till din mejl när originaldokumentet är uppdaterat kan du lämna din mejladress här.